Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy Osina
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?


Informacja dla osób doświadczających trwale lub okresowo

trudności w komunikowaniu się

Urząd Gminy Osina

Osina 62

72-221 Osina

Urząd otwarty jest od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy, w godzinach od 7,30 do 15,30.

W celu zapewnienia sprawnej obsługi osób uprawnionych, tj. osób doświadczających trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243) w Urzędzie Gminy Osina udostępnia się usługi pozwalające na komunikowanie się, tj. możliwość skorzystania z poczty elektronicznej i przesyłanie wiadomości na adres ug@osina.pl lub możliwość przesyłania faksów na nr 91 39 103 90.

Osoby uprawnione posiadają także dostęp do świadczenia usługi tłumacza PJM (polskiego języka migowego), SJM (systemu językowo-migowego) i SKOGN (sposobu komunikowania się osób głuchoniewidomych).

Osoba uprawniona, by skorzystać ze świadczenia usług tłumacza zobowiązana jest zgłosić chęć skorzystania z tej usługi, ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej na 3 dni robocze przed zaplanowanym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenia można dokonać osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy Osina (pok. Nr 9), pisemnie na adres Urząd Gminy Osina, Osina 62, 72-221 Osina lub elektronicznie na adres ug@osina.pl

Urząd po dokonaniu zgłoszenia zapewni obsługę osoby uprawnionej w terminie przez nią wyznaczonym lub z nią uzgodnionym.
W przypadku braku możliwości realizacji takiego świadczenia, zawiadomi
osobę uprawnioną, podając uzasadnienie i wyznaczając jednocześnie możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując na inną formę realizacji uprawnień.

W kontaktach z Urzędem Gminy Osina osoba uprawniona ma prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z osobą uprawnioną i udzielania jej pomocy w załatwieniu spraw w organach administracji publicznej i innych jednostkach, o których mowa w ustawie.

Przetwarzanie informacji i danych w czasie korzystania przez osobę uprawnioną z pomocy osoby przybranej odbywa się w celu zapewnienia jej możliwości komunikowania się w kontaktach z urzędem.

Urząd Gminy Osina udostępnia dokumenty niezbędne do załatwienia sprawy w formie dostępnej dla osób uprawnionych na ich wniosek.

Wszelkie informacje dotyczące działalności Urzędu dostępne są na stronach www.osina.pl i http://bip.osina.pl/

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Emilian Pisarek 04-04-2012 09:26
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 04-04-2012
Ostatnia aktualizacja: - 04-04-2012 09:26